F&B kundernes behov nu og i fremtiden
F&B kundernes behov nu
F&B kundernes behov vil ændre sig hele tiden. For 50 år siden kunne man aldrig drømme om at sige "Øh kan jeg lige få uden løg, og er der laktose og gluten i?". Dengang spiste man hvad der var serveret på restauranter uden særlige behov, hvis man havde dem, pilte man selv sine løg, tomater og syltede agurker ud!
Det vil sige der er hele tiden krav som restauranterne skal tage højde for. 1
Folk er begyndt at gå mere op i hvad de putter i munden, der er kommet en del flere af de såkaldte "foodies" på banen og det hele må meget gerne være vegansk, raw og uden gluten.
Men set inden for hotelverdenen er der fokus på de restauranter der er tilknyttede hotellerne. Hvordan holder de sig kørende?
Vi lever i en verden hvor EGO'et er meget fremme, det hele handler om MIG. JEG skal tjekke ud af hotellet for at nå MIT fly. Hotellerne er nødsaget til at følge med teknologien før eller siden mht f.eks check-ud stationerne, for i sidste ende kan folk ende med at vælge hotellet fra grundet mangel på teknologi. Dog er det kun til en hvis grad endnu. Robotter, selvbetjeningsmaskiner og mobile løsninger er stærkt på vej frem men helt at overtage skulle der være længe i sigte før det sker. 4
1) http://politiken.dk/mad/madnyt/art5466827/Kirsten-kan-ikke-fordrage-frugt-og-gr%C3%B8nt
2) http://articles.bplans.com/start-successful-restaurant-guide/
3) https://www.wakeupcopenhagen.dk/om-wakeup-copenhagen/check-in-check-out/#/search
4) http://ekstrabladet.dk/ferie/robotter-indtager-hotelbranchen/6002212
F&B kundernes behov vil ændre sig hele tiden. For 50 år siden kunne man aldrig drømme om at sige "Øh kan jeg lige få uden løg, og er der laktose og gluten i?". Dengang spiste man hvad der var serveret på restauranter uden særlige behov, hvis man havde dem, pilte man selv sine løg, tomater og syltede agurker ud! Det vil sige der er hele tiden krav som restauranterne skal tage højde for. 1
Folk er begyndt at gå mere op i hvad de putter i munden, der er kommet en del flere af de såkaldte "foodies" på banen og det hele må meget gerne være vegansk, raw og uden gluten.
Men set inden for hotelverdenen er der fokus på de restauranter der er tilknyttede hotellerne. Hvordan holder de sig kørende?
Hotellerne har længe været kendt for at have alt for høje priser i forhold til niveauet. Det vil sige at restauranterne i dag prøver at holde fokus på at møde gæsternes behov så de kan få flere besøgende.
De ser på hvilke specielle behov de er nødt til at ligge vægt på for at få den bedste indtjening.
Disse behov kan blandt andet være:
De ser på hvilke specielle behov de er nødt til at ligge vægt på for at få den bedste indtjening.
Disse behov kan blandt andet være:
Økologi/ Bæredygtighed
Støtte af det lokale (mejeri produkter fra nærliggende mejeri osv)
Priser i forhold til kvalitet. 2
F&B kundernes behov i fremtiden.
En af de største udfordringer inden for hotelverdenen i fremtiden bliver at følge med teknologien. Allerede nu sammenlignet med for 50 år siden er der sket rigtig store forandringer.
"Aflever din nøgle ved vores check-out station og kom hurtigt videre. Det er nemt, simpelt og hurtigt."3
"Aflever din nøgle ved vores check-out station og kom hurtigt videre. Det er nemt, simpelt og hurtigt."3
Vi lever i en verden hvor EGO'et er meget fremme, det hele handler om MIG. JEG skal tjekke ud af hotellet for at nå MIT fly. Hotellerne er nødsaget til at følge med teknologien før eller siden mht f.eks check-ud stationerne, for i sidste ende kan folk ende med at vælge hotellet fra grundet mangel på teknologi. Dog er det kun til en hvis grad endnu. Robotter, selvbetjeningsmaskiner og mobile løsninger er stærkt på vej frem men helt at overtage skulle der være længe i sigte før det sker. 4
Men kravene vil vokse og hotelbranchen kan kun følge med.
1) http://politiken.dk/mad/madnyt/art5466827/Kirsten-kan-ikke-fordrage-frugt-og-gr%C3%B8nt
2) http://articles.bplans.com/start-successful-restaurant-guide/
3) https://www.wakeupcopenhagen.dk/om-wakeup-copenhagen/check-in-check-out/#/search
4) http://ekstrabladet.dk/ferie/robotter-indtager-hotelbranchen/6002212
Kommentarer
Send en kommentar